viernes, 28 de septiembre de 2012

SORTIDETES NOCTURNES AL SETEMBRE

Juas, juas, juas! Quina xalera, mira que me costa agafar la mtb, i mes damunt d'abandonar-la completament els 3 mesos d'estiu, però ara arriba el setembre, se va el calor i el sol i me pasa el contrari; no vull carretera, només mtb i damunt de nit, quin descubriment.
Un amic aquesta mateixa tarde a les 19:00 en la plaça, quan el tornava de la volteta, m'ha preguntat que si jo també tornava, je, je, quina cara m'ha possat quan l'he dit que no, que esperava al company per a sortir. ¿? No se lo creia i aixó que l'he ensenyat el super foco, però de dia no mostra les seves virtuts.

Després de baixar la setmana passada la Sal de nit, per un petit error de càlcul amb la llum solar, vam aprofitar per a fer la sortideta mes llarga i per camins mes fàcils ja que només teníem llumetes del tipo "anillet de goma amb dues perletes", avui que mos ha deixat el Guru Mingo els superfocos de 900 lumens, teníem clar que tocaven senderetes, així que cap a la serra de Godall.

Al inici i una vegada pujem les bruixes, girem a la dreta i direcció a l'ermita, a mitja baixada fem una foto amb les llums, la veritat que al tirar-la contra-llum i amb el mobil aguantat per 2 pedres, no ha quedat molt be i només l'hem utilizat per a fer-les dentetes a 2 amics, je, je. Sin embargo quan Jordi m'ha comentat la vista que teníem de la Serra del Montsia he provat de fer mi primera panorámica amb el mobil i la veritat que per a ser el segon intent ni tan mal, però que quede clar que al Montsia no hi ha cap escaló, ni desdoblament, que hi ha com una falla a la foto, je, je.

Després girem a l'esquerra i fem una sendera molt xula i aixó que no era la que buscavem, a continaució enllaçem en una altra que vam fer en una excursioneta amb la penya fa unos mesos, per a acabar baixant per la del Goss, que segons m'ha explicat Jordi, per fi esta lligat i ja no surt a fer sustos, je, je, només me falta a mi, amb la meva tècnica depurada en mtb, que em sortigue un gos, pobret! jo intentaría fugir i segur que sense voler lo xafaria i me l'emportaria pel mig al gos, 2 romingueres, 3 senglars i 1 pinar senceret, de la pinya final es crearia fins i tot una nova falla a la muntanya!

Aquí a mitat de baixada ja ens agafa la nit mes be tancadeta, son les 20:00 tocades i natros xalem de alló mes amb les llumetes que portem, menys mal, perque amb les "decatron" per aqui seria imposible, però en aquestes es casi com anar de dia, tot i que el camp de visió no va mes allà dels 2 metros necessaris i imprescindibles per a vore les pedres i clots del cami. Girem al final de la baixada i ara pujem per una sendera molt xula i técnica, son casi tot senderes, nomès espero repetir-la de dia per a saber per a on he passat, je, je. 

Una vegada creuem la carretera de Godall i tal i com haviem decidit abans, tirem cap a l'antena de Cerro Gordo, a on al principi Jordi vol tocar de a prop la vegetació de la vora i sentir la oloreta de les floretes amb el cullote directament. No res! Abans de coronar com sempre peu a terra, però molt menys lluny que altres vegades i així després d'intentar pujar varies vegades per a fer cumbre damunt de la bici, ho aconseguim als ultims 200m, pasem l'antena i baixem cap a l'esquerra, a on anem amb compte fins que en una curva a prop de la cantera, mig confiat i mig cansat (millor fiquem-li una relació 1 a 3), també m'apeteix sentir la terra ben a prop! Ayayayay i Pummmm! Quina castanya! La primera caiguda de nit i suposo que no será l'ultima…

Després de uns revolcons per a soportar el "copet", el meu company que ve per a interesar-se per mi i una vegada ja veu que no ha de picar al 112, comença la xerrada tècnica………..fdsñlasgersssdfssf!! CALLAAAAA!, li dic; "però que me vas a explicar de perque he caigut, que ja ho se!!, je, je, que m'he caigut jooooo",  m'ha sortit de dins i que amb la rabia i dolor del cop no volia sentir res i menys la rao per la que he caigut tan tontament, je, je, als segons rises i ho veu clar, hem de fer foto. Per a acabar pasada la cantera m'ensenya un nou caminet, molt xulo a on es millor rascar-te els braços que baixar i caminar, prácticament perque no hi ha posto per a tu i la bici al costadet i finalment arribem a casa.

Ho millor que sembla una sortida maratoniana i hem fet 19 km en 1h 30' de bici i 2h de sortideta. A les 21:00 arribem a la plaça i ja em pregunta Jordi que a vore com hem de carregar les bateries de les llums per a la propera setmana, aprofitant que un dels propietaris s'en va de vacances. Jo de moment ja tinc encarregada la meva llumeta i me penso que m'agafare una segona i tot, mes val que sobre que no que falte, je, je, i sobre tot jo.



3 comentarios:

  1. Jiu jiu jiu, vaya dos!!!! no podieu fer una ruta més normal??? per a fer probes de llums, jijijiji

    Ya xaleu ya, ara suma-li la experiencia de pedalar de nit en un soparet a mitja volta i sabras lo que xalem en los de vinaros!!!!

    ResponderEliminar
  2. Pos no res, ara a practicar i practicar que vull fer jo també aquestes sortidetes nocturnes amb la colla dels de Vinarós, ei! que això es molt bonic i damunt si vas en grupeta te que ser la bombaaaaaaa! La pena es que tinc menys equilibri que una pilota damunt de una tacha, en fi, hauré de practicar i practicar. Aupaaaaaa!

    ResponderEliminar
  3. La moleta de Godall és definitivament, la meca del Mountain comarcal!!.

    ResponderEliminar